- Bijeenkomst 1 psycho-educatie (10-13:00 uur)
Positieve kennismaking, dyslexie ervaren (voor wie geen dyslexie heeft), sterke kanten van dyslexie (eigen ervaring en theorie), omgaan met dyslexie, hoe school kan helpen, eigen dyslexieverklaring opstellen (voor leerlingen), wet- en regelgeving (voor ouders).
- Bijeenkomst 2 leren van zaakvakken (10-13:00 uur)
Wat zijn effectieve leerstrategieën? Wat zijn mijn oplossingen voor leren? Hulpmiddelen: trechterlezen, mindmappen en dit alles toepassen op een eigen vak. Plus verdiepen in online leermiddelen.
- Bijeenkomst 3 leren van talen (10-13:00 uur)
Tips om in gesprek met school/ docent te gaan. Vragen om wat je (kind) nodig hebt (heeft). Informatieverwerking: waarom stampen niet werkt, hoe onthoud ik het beste? Woorden leren met Quizlet en geheugentechieken koppelen aan eigen materiaal.
Download hier de brochure “Dyslexie in het voortgezet onderwijs”.